fredag 31 oktober 2014

Nya vyer.


Rullgardinen med det gamla motivet från Stockholm har hamnat bakom sängen, omväxling förnöjer.


Stockholm och speciellt Södermalm finns alltid i mitt hjärta! Där har jag bott många år och på olika adresser.



Jag försökte få katten att vara med på bilden, men hon är helt hopplös och ska bara fram till mig och kameran. Men den här damen ligger helt stilla.

Fick kalla fötter när jag insåg att jag ligger efter med ett arbete som ska vara klart på måndag. Kikar in till er när det är klart. Ja då vet ni vad jag ska göra!

Jag önskar er en fin Alla Helgons Helg! 
Och visst tänder vi ljus och tänker på de som inte längre är med oss i livet.
Cia


15 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Önskar också dig en fin helg! Hoppas det är något roligt du bara måste göra så det är klart till måndag.
Jag ska ha butiken stängd 3 dagar och hoppas att vi får något gjort i vår hall så vi får ordning snart. Är sååååå trött på att kliva över masonitremsor, väggpanel, verktyg, färg och spackelhinkar, men så är det när vi renoverar :)
Din rullgardin är som den finaste tavla!!
Varma kramar
Birgitta

Cat sa...

Åhh vilken vacker sänggavel, ännu vackrare med den härliga rullgardinen.
Stockholm har en väldigt speciell plats även i mitt hjärta, jag är född och uppvuxen i Enskede.
Ha de gott. Kram, Catarina

Huset bakom lindarna sa...

Du har så vackert så man blir alldeles andlös!
Önskar dej också en riktigt fin Allahelgonahelg!
Kram/Finas mammis

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken underbar kombination med den vackra sängen och den fantastiska kartan! -Förstår att damen ligger där och njuter av allt det vackra som finns i rummet.
- Lycka till med ditt arbete och sköt om dej ♥
Varma kramar/ Anneli

Meta sa...

Ja visst är det så omväxling är bra.Det ska nog bli det hemma med nu när jag flyttat hem igen efter en underbar sommar. Hoppas det löser sig med tid så du får färdigt ditt arbete.
Ha en skön helg du med
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Tänk att det är alltid arbete som ska störa oss i våra "hemppysslartankar"!
Önskar dig en bra helg trots arbete!
Kramar Eva

LantlivsAnette sa...

Ha en fin helg du också, så hoppas jag att du hinner med några fika pauser mellan jobbet också..såå fin rullgardin och vilka fina gamla gardingrejer du har fyndat !! Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rullgardin som sänggavel var smart, jättefint till sängen. Jag ska städa garaget idag, hoppas din sysselsättning är roligare.
Ha en fin alla helgonshelg
Kramar/AM

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å ja den rullgardinen din er så fin , ja vakker om jeg får si , om en rullgardin !!! Ja det er ikke lett å ta bilder av dyrene , de gjør som de vil. Ønsker deg en god allehelgens søndag og visst har vi noen kjære som vi gjerne skulle hatt rundt oss lenger. Jeg vet .. God klem til deg Cia <3

Solstrimmor sa...

En sån underbar säng du har! Jaa, gardinen passar där bakom som handen i handsken! Lustigt att vi har lika sängöverkast, jag har sytt mitt efter att ha sett lintyget på en annan blogg, nu har jag glömt vilken.

Hoppas ditt arbete går bra och att du ändå får lite ledigt denna allhelgonahelg.
Kramar från Eva-Mari

Villrose sa...

Flott rullegardin!
Om jeg ikke har vcært mange ganger i Stockholm: Södermalm er favorittbydelen.

Fågel Blå sa...

Åhhhh så vackert det blev med rullgardinen, vilken smart ide!
Ser ut som en tapet,
Härlig vecka till dej
Kram Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker vy! Riktigt snyggt med rullgardinens mönster till järnsängens gavel! Ha det fint!
Kram,
Regina

lisashus sa...

Här har jag missat något ser jag!
Vilket vackert motiv och Södermalm är ljuvligt att ha i minnet! Har också bott där - nära Mariatorget i min allra första lägenhet!

Järnsängen är helt underbar! Åh, så vacker!
Ja, dockan ser ut att gilla att bli fotad!
Kram
Lisa

::fina:: sa...

Wow så vackert! Helt fantastiskt, det är som en saga.. det är så häftigt att vi bor så otroligt olika och trots att jag bor i ett alldeles nytt hus älskar jag det gamla och vackra. Det finns verkligen en tjusning med allt och det allra häftigaste är nog när man kan blanda nytt och gammalt och känna att det funkar, då blir jag lycklig!