onsdag 18 mars 2015

Vad kan jag visa?



Har ni haft den tanken? 


Det har jag idag. Här hemma är det rörigt. Jag kvistlackar och målar fönster i väntan på både elektriker och snickare. 


I flera rum är möblerna skjutna till mitten och det mesta nedtaget från väggarna. Så såg jag spegeln i soffan... den ser nästan lite mänsklig ut där den ligger och vilar. Kanske är den trött på mig?

I kväll ska jag försöka komma ihåg att kika efter norrsken. Och på fredag får vi solförmörkelse, spännande!
Kram på er /Cia


11 kommentarer:

Meta sa...

Det händer mycket nu både i rymden och på marken. Våren pinnar på men ska tydligen få sig en åthutning här i helgen. Hoppas du slipper det
Ha en skön och fin mitt i veckan
kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jorå, den känslan dyker upp ibland. Du löste det galant, en trött men ack så vacker spegel. Och jag tror inte det är dig den är trött på, det är nog att den inte får hänga på väggen och visa hur fin den är.
Kramar/AM

Erikslundsliv sa...

Visst får man någon slags idétorka ibland och tycker att man inte har något kul att visa. Du har dock alltid så fina saker och bilder att inspireras av. En trött spegel som vilar i soffan var en bra och kul beskrivning på den bilden!
Vi såg norrsken i Lappland i fredags och det är en mäktig syn minsann!
Ha det gott!
Kram, Ann

Cat sa...

Jamen hur hopplöst känns det inte, när hela huset är en byggarbetsplats. Ingenstans att kunna ta bilder.
Men jag tycker du lyckades alldeles ypperligt :-) Underbar spegel med sina reflektioner.
Ha de gott. Kram, Catarina

Vardag och flärd sa...

Din vackra spegel kan inte vara trött på dig, du visar så mycket omtanke och glädje för dina saker! Men det var en kul tanke.
Ja, vad ska man visa? Jag glömmer nästan alltid ta kort och de jag tar hinner jag aldrig redigera, men jag tycker alltid du har något fint och spännande att visa.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Neiså søren da , at jeg ikke fikk et glimt av deg i speilet ! Ingen blir vel trøtt på deg vel ! Ja sånn tenker jeg hver gang nå for her føles det som at jeg ikke har noe mer å vise. God natta klem til deg .

Solstrimmor sa...

Den spegeln vilar skönt i så fin soffa! Jodå, ibland har jag inget att visa tycker jag. Men på nåt sätt så dyker det upp nåt ändå! Alla vi som bloggar letar nog omedvetet efter ögonblick att inspirera. Och att du lyckas är vi alla överens om:)

Önskar dig en fin dag!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Visst har jag haft den känslan, ganska ofta ibland, när tankarna och livet snurrar av annat.
Vilken otroligt vacker spegel! Den ser ut att ha det gott där i fina soffan bland de sköna kuddarna!
Så flitig du är!
Hoppas att du hinner med lite vila i helgen!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Jodå visst känner man så...ofta...men det kan vara så skönt att se lite "stökiga" hem också där inte allt är perfekt!
Spegeln ser ut att ha det riktigt skönt där i soffan ju, härlig bild!
Ha en fin kväll, ta hand om dig...
Kram Titti

Frøken Anker sa...

Det er rart engang imellem at have andet og tænke på. Og glæden ved at lave om er så dejlig.
Du kunne vise nogle af dine projekter :-)
Solformørkelsen drukner vist i skyer i morgen. Desværre.

Hav en skøn aften
Birgitte

House and Garden by Bia sa...

Såg du så mörkt det blev av solförmörkelsen...jag märkte det direkt...lite läskigt ;)..men nu är ljuset tillbaka och solen skiner bland lätta moln hos oss ;))...här har vi renoverat också...nu är tapetseringen äntligen klar, men det är städning, fönsterputsning och allt som skall sättas tillbaka kvar...soffan som vi ska beställa från Mio får vi vänta på tills i maj !!...så det dröjer tills allt är klart här....
Trevlig helg
Bia