tisdag 29 december 2015

God fortsättning!


Den här julen var så efterlängtad, min dotter och hennes man kom hem från Australien! Dessutom kom även hennes pappa från Lichtenstein för att fira julen med oss.
Gamla vackra täcken kommer till användning.




En del av julpyntet blev kvar i sina kartonger, men de ligger bra där. För varje år hängs det upp allt färre saker, annat var det när min dotter var liten och klädde granen!


Smågranar i de stora urnorna och snö!



Efter några dagar fick äntligen min dotters man bekanta sig med både snö och kyla. Hans önskan att flytta till Sverige finns ändå kvar, vilken lycka!


Några andra som återvänt är alla domherrarna!

Snart är det nyår och jag har redan bestämt ett nyårslöfte; mindre tid och energi för jobbet!

Med en varm kram vill jag tacka för alla julhälsningar 
och önska er ett gott slut på 2015! 
/Cia


15 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken lycka att du fick fira julen med dottern och hennes man - och att han fortfarande kan tänka sig att flytta hit. Hoppas, hoppas för din skull!
Här bli det också mindre julpynt för varje år, känner mig lite mätt och trött på sådant. Men ljus och slingor blir det mer av.
Det gläder mig att du bestämt att inte lägga allt krut på jobbet, det måste finnas ork till annat också. Jag har gått ner till halvtid (i verkligheten 30-35 tim/vecka men skillnad mot 50-60 tim som tidigare) och det är en befrielse att ha ork och lust för livets väsentligheter.
God fortsättning på dig, vännen!
Kramar Eva

Cat sa...

Men så härligt att få träffas under julen. Det blir lite speciellt när avståndet är så långt.

Ett riktigt klokt löfte för det nya året, sunt :-)

Ha en fint slut på 2015 och en bra start på 2016. Kram, Catarina

Hajan sa...

Vill bara änska Dig en god fortsättning och ett gott nytt År.
Denna Jul bara försvann , men så är det ungefär vart annat år.
Alla måste ju få bli nöjda.
Både spännande och litet oroligt hur allt skall
bliva ned vår planet ? Men man skall nog inte bry sig så myclet,det är nog ingen som bryr sig vad jag jollrar om.

hälsningar från Vartdagsprat

Meta sa...

Vad härligt att få så fint besök vid Jul.Det är så kul att få en liten livsglimt från dig saknar det ibland faktiskt. Men det är så det går inte alltid att hinna med allt. Nu hoppas jag att du kan infria ditt nyårslöfte.Jag vågar inte lova något det är alltid så där dumma(bra) saker som jag inte kan hålla. Vi firar Nyåret själva precis som Julen men nu är vi hemma vid Mannen jobbar men kommer hem så vi hinner äta och skåla innan han åker igen på morgonen.
Önskar dig en fin nyårskväll och ett gott 2016. Tänk vad roligt det är att få börja skriva i en ny bok, jag är så nyfiken på vad det kommer att stå i den....
Kram Meta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så veldig godt at din datter og svigersønn kom hjem til jul !Nydelig julepynt du har i eskene ! Her er det Jan som henger på alt av julepynt , som et barn hihi.Bra nyttårsløfte du ! God fortsettning fra meg som er på juleferie i svenskehuset. Klem

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt att du har fått fira julen med nära och kära !! Såå fina bilder du visar oss, ha nu en fin dag, Kraaaam Anette

Solstrimmor sa...

Så härligt att dottern med man kom hem till jul! En riktigt fin julklapp, den lever du säkert länge på. Klokt nyårslöfte, hoppas det äe genomförbart...

Gott slut och Nytt År Cia! Tack för dina alltid så fina kommentarer.
Kramar från Eva-Mari

Vit Hortensia sa...

Visst är väl det det bästa.....att fira julen med nära o kära :) Önskar dig nu ett riktigt fint nyårsfirande och ett spännande 2016!
Kramar
Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Härligt att fira julen med din familj ;))
Har också sett domherrar utan för mitt fönster i bloggrummet, de är så fina !
Gott nytt år till dej med !
Själv gör jag sista inlägget för i år, i morgon !
Kram bia

lisashus sa...

Jag kan tro att det var lycka, när din dotter med man var hemma på besök och så långväga! Jag kan också tänka mej att tanken på att de ev. flyttar till Sverige, ger en viss lyckokänsla! :)

Ja, täckena kommer säkert väl till pass, särskilt nu när vi fått lite kallare, och jag ser att du också har snö - ganska skönt att det blir vinter ändå, det känns så märkligt när hösten blir så utdragen!

Vilket klokt nyårslöfte!
Önskar dej också ett gott slut på 2015!
Kramar
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så roligt och få hem dottern över jul, du
har alla långt bort. Hoppas nu dom gör slag i saken och flyttar hit. Och så önskar jag dig ett
riktigt Gott Nytt År
Varm kram/AM

Nina sa...

Mycket gott önskar jag dej i det nya året!
Kram!

Majas bekännelser sa...

Underbart att de äntligen kom från Australien!! Hoppas ni hunnit umgås mycket! Kanske träffar ni min syster också! :-) Ta hand om varandra och njut av vintern! Varma kramar Maja

Erikslundsliv sa...

Åh, jag blir så glad för din skull att de kom hem till jul! Som du längtat! Hoppas att ni haft en underbar jul och att nyår också blir bra.
Att lägga lite lagom energi och tid på jobbet räcker bra om man ska orka i längden. Har förstått att du jobbar mycket och engagerar dig väldigt i dina elever. Det är ju bra, men glöm inte bort dig själv i all iver att göra gott för andra.
Ett riktigt Gott nytt år önskar jag dig!
Varma kramar, Ann (som är såå glad när jag ser att du gjort ett nytt blogginlägg)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hoppas du haft en underbar jul :)
Stor kram till dig och Gott Nytt År!
Jessica